Medarbejder ydeevne anmeldelser er en af de mest frygtede opgaver ved de fleste ledere. Det er svært at vinde her – du kan aldrig sige nok gode ting, og et ord af kritik er generelt det eneste, de vil huske.

At tage den nemme vej ud og bare dokumentere positivt forårsage en masse problemer, hvis du nogensinde nødt til at fyre en medarbejder.

Den eneste måde det nogensinde bliver bedre er med en masse af praksis, og en temmelig tyk hud. Tænk over det på denne måde: lidt af feedback at ingen andre har modet til at give en dårlig performer kunne vende omkring deres hele karriere. Levere negativt – du skal- men sørg for, at medarbejderen ved, der er ting, de kan gøre ved det. For mere effektiv ydeevne anmeldelser, udarbejder på tidspunktet for leje ved at give alle medarbejdere kopier anmeldelse former som du kan bruge i deres orientering pakke. En medarbejder, der ved, hvordan hun vil blive gennemgået vil lede hans adfærd derfor fra begyndelsen af ansættelsesforholdet og vil sandsynligvis gøre alt, hvad hun kan for at være sikker på han har gode anmeldelser.

I virkeligheden, bør en medarbejder have kopier af alle undersøgelse og anmeld materiale, som han vil støde på i løbet af sin ansættelse. Opfattelsen er, hvad du måler er, hvad du holder af. Giv en beskrivelse af hvor ofte du bruger hver evalueringsværktøj og hvordan. Dette er især vigtigt, hvis dit firma har 360 graders ydeevne anmeldelser. Formålet med anmeldelser er ikke at fælde medarbejdere, men at give dem redskaber til at gøre deres bedste for virksomheden. I overensstemmelse hermed, formularerne anmeldelse bør være lavet meget nøje og bør omfatte handlinger specifikt for hans færdigheder samt ansvar og hans folk færdigheder med kolleger og underordnede.

Jeg gør altid anmeldelser i to dele. Den første del er for medarbejder til at udfylde to uger før den faktiske rapportbehandlingsmøde. Det stiller spørgsmål som disse:

Hvad kunne jeg gøre for at gøre dit arbejde mere produktivt?

Hvad udstyr eller uddannelse skal du gøre dit bedste arbejde, at du ikke behøver?

Hvad kunne virksomheden ændrer (eller tilføje eller slette) der vil hjælpe dig gøre dit arbejde bedre?

Hvad færdigheder og evner du har som du mener er underutilized?

Eventuelle andre kommentarer eller udtalelser vil du gerne udtrykke?

Jeg har altid fundet, at få en medarbejder til at udtrykke deres følelser første, ikke kun lader dem vide, at du virkelig er interesseret i deres feedback, det resulterer også ofte i deres at lade dig vide, hvad de tænker deres svagheder er – hvilket betyder, at du ikke behøver at være fi rst at bringe disse ting.

De fleste ansatte virkelig ønsker at gøre gode arbejde. Og hvis du tror, at en medarbejder ikke er virkelig der gode arbejde, du bør ikke gennemgå dem, du bør være at lade dem gå.