post

Din arbejdsplads er ikke længere tilgængelig, katastrofen har ramt, og tid er penge! Hvor mange gange har du hørt disse sætninger?

Det er et mareridt for it-chefer og direktører til at forklare nedetid til deres CEO og CFO.

For mange direktører og økonomichefer er hvad var vigtigt i går ikke længere gyldig i dag. For meget koncentration og udgifter har blevet investeret i infrastruktur af netværk, som modsætter sig virkeligheden i dag, der er mere koncentreret på business tilgængelighed og kontinuitet.

Hvad ville der ske, hvis virksomheden havde en lille katastrofe, der er lig med store problemer? Hvis der sker noget til arbejdspladsen, så hvor meget vil det koste for at gendanne mistede data? Hvad beredskabsplan har din virksomhed? Og endelig, hvor meget vil alle de ovennævnte omkostninger? Dette er ikke et eksempel på psykiske spådom, det er en kendsgerning og vi alle eksperimenterede der efter September 11 2001.

Der er forskellige variationer for forretningskontinuitet, som vil alt afhænge af til hvilket omfang er acceptabelt for en virksomhed at have en nedetid. Er det to dage, en time eller måske ikke engang blot 5 minutter? Skal virksomheden forretningskontinuitet omfanget af en off-site katastrofegendannelse?

Forretningskontinuitet kan differentieres i to niveauer.

Forretningskontinuitet hvor vi sikre og administrere alle risici, som kan være fremkaldt af teknologi fiasko. Dette omfatter menneskelige fejl, udstyr fiasko, database korruption, hacking og forskellige andre eksterne katastrofer.

Forretningskontinuitet hvor vi kræver en offsite backup (katastrofe opsving Site) at genoptage det samme niveau af produktivitet i tilfælde af afbrydelse af arbejdspladsen. Disaster recovery (DR) planlægning beskæftiger sig med massiv site fiasko uanset om det er fuldstændig eller delvis. Site fiasko er typisk den permanente konsekvens af bredt forstyrrende kræfter.

Trusler mod virksomheder er mere indlysende i dag, men har altid eksisteret og de altid vil sejre. Den begivenhed, der fandt sted på September 11, ændrede definitionen af krisestyring planer, da mange virksomheder havde katastrofe genopretningsplaner på plads. Men meget få havde en off-site plan.

A DR plan begynder med evaluering sårbarheder i en organisations information teknologi aktiver. Din virksomhed kan have gjort noget arbejde mod planlægning af en eventuel katastrofe, men overlever det sådanne omstændigheder? Det næste vigtige skridt er at finde ud af virkningen af en katastrofe på din virksomhed. Hvor mange penge kan du miste, hvis IT-systemer er ikke længere tilgængelige? Hvor mange penge ville det koste for at genoprette virksomhedens IT-systemer?

Det tredje skridt er at udvikle en katastrofe opsving strategi, der passer til dine krav med hensyn til omkostninger og tid. NÃ¥r strategien er blevet defineret begynder det detaljerede arbejde pÃ¥ “disaster recovery” ved at gennemføre den plan, der vil give din virksomhed at overleve enhver situation. Undersøgelser har vist, at selv den bedste plan ikke vil lykkes, hvis det ikke har været praktiseret og vedligeholdes. Til sidst, bør et langsigtet program for test og vedligeholdelse forsøges at sikre, at planen vil fungere pÃ¥ ethvert tidspunkt.

Der findes mange løsninger og alle virksomheder har forskellige behov. Det vigtigste spørgsmål i vælger DR løsninger er hastigheden af replikering og gendannelse. I fortiden var 48 timer acceptabelt at få backup-bånd er indlæst, og være oppe og kører igen. I dag, kvalificerer hvert oppetid øjeblik som mission kritiske. Som flere virksomheder er afhængige af internettet, og kræver umiddelbar adgang til deres data til funktion er mindre tolerant over for tabt oppetid. Hver dag flere virksomheder indser den eneste måde til at minimere nedetid tilknyttet katastrofe er at gennemføre en alternativ databehandling websted, der kan være operationelt i løbet af meget kort tid. En af de store tekniske udfordringer i at opretholde et backup-datacenter er at bevare dataene på backup datacenter synkroniseret med dataene i den primære datacenter. Takket være nutidens tilgængelig teknologi, software støtte helst til enhver tilslutning, ikke kun leverer lynhurtig data spejling og replikering teknologi, der muliggør skabelsen af banebrydende backup data, men centre med ingen enkelt punkt for fiasko. Også, det gør den resulterende hurtigt remote datasynkronisering tilgængelige på tværs af kreditor linjer og undgår problemer med host-baseret replikation. Denne software kræver ikke nogen specialiseret hardware til at replikere opbevaring af data. Det kan replikere data over alle eksisterende LAN, mand eller WAN netværksinfrastruktur. Replikeringen er konfigureret og drives uafhængigt af programservere.

Fejltolerant hardware er tilgængelig, med nul afbrydelse af behandlingen, nul tab af ydeevne og nul tab af dataintegritet, selv hvis en komponent mislykkes. Det betyder, at disse computere i modsætning til en klynge med høj tilgængelighed, ikke paalaegger restitutionstid. Deres design omfatter modulære redundans fejltolerant server for at beskytte dine brugere og programmer fra komponent udfald for gennemsnitligt mindre end fem minutters nedetid om året.

Risici kan minimeres men aldrig helt elimineret. Alle undersøgelser viser, at virksomheder, som har en disaster recovery plan for deres vitale systemer, har en betydeligt højere sandsynlighed for at overleve når tab sker.

Ingen ved, hvornÃ¥r en katastrofe vil strejke. Det kan aldrig ske, eller det kan ske i dag. Det er kun for, af hvilke ‘kan ske’. Mysteriet om ukendt! At være klar og parat før tid kan markere den fine linje mellem opholder sig i erhvervslivet eller virksomhed.

Om beskyttelse Infoglobale Inc:

Grundlagt i 1999, beskyttelse Infoglobale Inc. er en systemintegrator, der specialiserer sig i off site disaster recovery, business kontinuitet og 7 x 24 x 365-løsninger fra hardware og software siden, opbevaring område netværk (SAN), high Performance Fiber Raid-løsning, Server-Less Enterprise sikkerhedskopier. Vores URL er

For mere information om vores partnere i Mellemøsten, kontakt venligst Joseph Ghabi på jghabi@protectioninfo.com

Dina Safar

Marketingdirektør

Beskyttelse Infoglobale Inc.

Joseph Ghabi

Direktør for forretningsudvikling

Beskyttelse Infoglobale Inc.

jghabi@protectioninfo.com

Tel: (514) 630 4499

Fax: (514) 630 4484

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.