post

En effektiv auditprocessen vil betyde, at revision hold vil tage en systematisk tilgang til at indsamle og fortolke data og oplysninger. For at maksimere værdien af resultaterne af de revisioner, forvaltning bør: acceptere at revisionsvirksomhed brug for hensigtsmæssige ressourcer, herunder uddannelse af revisorer, uddannelse af operationelle og ledende medarbejdere, og fysiske og finansielle midler. Hvis nogen af disse er utilstrækkelig, vil så kvaliteten af resultaterne lide. Acceptere, at der vil være begrænsninger for de indsamlede data og de resultater, der er produceret, ikke mindst på grund af påvirkning af kvaliteten og kvantiteten af midler, der afsættes til revisionsvirksomhed, men også på grund af de forskellige standarder for dom og fortolkning, der kan anvendes til resultater; Fokuserer på tendenser, træffe passende korrigerende foranstaltninger på specifikke spørgsmål, men søger tendenser og mønstre, der indikerer underliggende, skjulte, problemer, der skal løses; Sikre, at den revision aktivitet er fleksible og tilpasningsdygtige, for at gøre den forenelig med kultur og struktur af organisationen, snarere end vedtage en stiv, uforanderlig proces, som forventes at være upassende og producerer unøjagtige resultater; Udfordre undersøgelsesresultaterne, auditprocessen bliver ikke ufejlbarlig, og bør blive udfordret løbende at sikre, at det er selve, udføre effektivt; Gælder de højeste mulige standarder for fortolkningen af resultater og vurdering af, hvilke foranstaltninger der skal træffes, dette kræver uddannelse, erfaring, ekspertise, bevidstheden om den interne og eksterne miljø og en bevidsthed om konsekvenserne af foreslåede ændringer på den motivation og moral niveauer af personale og ledere, og en evne til at forudsige virkningen på de operationelle og strategiske mål.

Der er dog nogle farer, der skal undgås for at maksimere effekten af revisionerne. Disse omfatter: overbelastning af data og oplysninger, følge enten eller for mange revisioner er planlagt i almindelighed og- eller unødvendige revision af aktivitetsområder, der selvfølgelig klarer sig godt. Dette kan undgås ved at målrette de revisioner og tidsplaner mere omtanke; Overbelastning af forbedring henstillinger, ikke i sig selv en fare, men organisationen kan finde det umuligt at ressource, i budgettet, tid eller menneskelige ressourcer – alle de forbedringer, der er identificeret. Svaret er at prioritere, med fokus på de forbedringer, der vil bringe største værdi til at opnå organisationens målsætninger; Selvtilfredshed, hvor resultaterne er tilsyneladende positive i de fleste områder, der er en risiko at ledelse bliver selvtilfredse. Ved at vedtage kaizen løbende forbedring tilgang til revision, bør dette undgås; Stor afhængighed af testprocessen, ved at overlade til identifikation og korrektion af dårlige resultater til revisionsprocessen, snarere end at auditprocessen, i det mindste delvis bekræfter positive, kontinuerlig forbedring aktiviteten finder sted; Ledere at ignorere relevansen af revisionsresultaterne den mest skadelige svar. Hvis ledere ikke tage revisionsresultater og anbefalinger alvorligt og nægte at gennemføre, eller kun halvhjertet gennemføre de nødvendige ændringer, er værdien af auditprocessen spildt.

Selv om revision skal planlægges til at undersøge alle processer og aktivitet på en regelmæssig basis, er der behov for ekstra vægt til revision fattige kunstnere. Disse er de aktiviteter, processer, funktioner, systemer, hvor problemerne er synlige af mistænkt, men årsagerne er ikke visse og kræver yderligere undersøgelse. I disse tilfælde forvaltning bør arrangere for ad hoc-revisioner, og- eller for disse områder skal prioriteres i aktuel eller nært forestående revision aktivitet. Det er ikke acceptabelt at stole på en generisk revision tilgang. Ikke beskæftiger sig med synlige eller formodede dårlige kunstnere umiddelbart vil give dårlige resultater omgående og muligvis lang sigt skade. Uundgåeligt, jo længere problemerne stadig adresseløse, jo vanskeligere bliver det at træffe korrigerende foranstaltninger.

Der er fare for at forvaltning vil se kun revisionsresultater og koncentrere sig om beslutningstagning om, hvilke forbedringer at gøre, og hvordan man kan gennemføre disse. Ledelsen må imidlertid huske, at revisionsresultaterne trækkes fra aktiviteter af mennesker. Dette betyder, at medarbejdere, operationelt personale, ledere, specialister, leverandører, kunder, aktører. Feedback, formet og leveres på en passende måde, afhængigt af målgruppe, skal ses som afgørende for en effektiv overvågning og vellykket gennemførelse af ændringer. Ikke at informere befolkningen i begrundelsen, formålet, resultaterne og det positive bidrag, som revision, vil føre til lav moral og motivation, utilfredshed, og eventuelt er i konflikt.

Det er vigtigt, at de forbedringer, der er genereret af revisionerne styrke organisationens evne til at konkurrere. For at sikre, at dette sker, ledelsen skal være klar over det: vil det ofte være nødvendigt for forbedring indsats prioriteres. Hvor dette er tilfældet, bør så disse forbedringer, der vil bidrage mest muligt til organisationens konkurrenceevne prioriteres højere. Dette er et ansvar for forvaltning, der skal være behørigt kvalificeret i denne opgave; Erhvervslivet og generelle ydre miljø ændrer sig hurtigt, og selv relativt nylige resultater og forbedringer anbefalinger kan ikke længere være hensigtsmæssigt på grund af betydelige eksterne ændringer. Dette kræver ledelsen være opmærksomme på sådanne ændringer og har evnen til at fortolke, hvordan deres organisation bør bedst svare; Efter forbedring ændringer er blevet gennemført disse vil have, som standard, ændres arten af aktiviteter og processer, og skal, overvågning, revision, for at sikre, at effekten er positiv. Det er meget sandsynligt, at de fleste ændringer skal justering, især i de tidlige faser efter gennemførelsen. Dette skal være en integreret, høj profil, element af forandringsprocessen.

Business resultatrevisioner er afgørende for succes i organisationen. Specifikke funktionelle proces og aktivitet forbedringer genereret af den resultatrevisioner er vigtige og skal være synlige understøttes af forvaltningen. Men, strategiske og operationelle prioriteter vil konstant forandring. Topledelsen skal også sikre, at revisionsvirksomhed bidrager positivt og understøtter den strategiske ledelse, at organisationen tager. Det påhviler ledelsen løbende overvåge effektiviteten i revision aktiviteten på baggrund af dette krav, og foretage passende ændringer om nødvendigt.

For at opnå det maksimale udbytte af Business resultatrevisioner forvaltningen skal se dem som en kritisk vigtigt element i virksomheden. Skal afsættes tilstrækkelige ressourcer til aktiviteten, fortolkning af resultaterne og gennemførelsen af forbedringer genereret. Revision skal integreres i den løbende forbedring tilgang af organisationen. Derudover skal testprocessen mål være at skabe forbedringer, der kan bidrage positivt til operationelle og strategiske mål. Hvis denne tilgang er taget af ledelsen, så organisationen vil drage stor nytte af de løbende forbedringer, som en effektiv testprocessen kan levere, gør det muligt at fortsætte med at udføre efter bedste evne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *